بررسی / تحلیل تاو
نوشته شده توسط : امیر

تاو شرط جدید Netflix برای داستان های علمی است که پس از قطع صدا ، فیلمی با قدمت بیش از 90 دقیقه که توسط نگا لانداو نوشته شده و به کارگردانی فدریکو دی املاندرو ساخته شده است ، می آید که در آن ماجرا آدم ربایی را برای ما بازگو می کند. در چگونگی قربانی او سعی می کند از خانه ای که توسط هوش مصنوعی کنترل می شود فرار کند.

یک ماشین بسیار ساده
داستان با تماشای مایکا مونرو روی پرده در نقش جولیا ، زن جوانی که موفق به دزدی می شود ، آغاز می شود و کسی که در زندگی خود کسی ندارد. دقایقی پس از شروع فیلم جولیا ربوده شده و توسط اد Skrein در نقش الكس ، دانشمند و مهندسی كه سعی می كند به یك هوش مصنوعی قادر باشد كه بتواند تصمیمات خود را گرفته و "انسانی تر" بدست آورد ، گرفت ، برای رسیدن به این هدف او به موضوعات انسانی نیاز دارد و تراشه ای را در گردن قرار می دهد که محرک های مغز را دریافت می کند ، از این طریق می تواند آنها را به الگوریتم ها و کدهای برنامه نویسی تبدیل کند.

وقتی جولیا از خواب بیدار شد ، در یک سلول در کنار دو نفر دیگر محصور می شود ، که اتفاق مشابهی برای آنها افتاده است ، و آنها نیز این مطالعه را با آنها انجام می دهند. در تلاش آنها می توانند سلول را ترک کنند و متوجه شوند که در یک خانه هستند ، هنگام تلاش برای فرار ، تاو ، ماشینی که هر اتاق خانه را کنترل می کند آنها را شکار می کند و زندگی دو نفر دیگر را تمام می کند و تنها جولیا را ترک می کند.

از این نقطه به بعد ، فیلم کاملاً به ما می دهد که چگونه جولیا سعی می کند از خانه ای که تحت کنترل هوش مصنوعی است و در همان زمان توسط یک سادیست مانند الکس فرار کند ، فرار کند.



یک تاریخچه ارزشمند
تاو فیلمی است که با علاقه دنبال می شود ، یکی از فیلم هایی است که شما را به روی نیمکت می کشد اما با وجود همه چیز قابل پیش بینی است ، با فیلمنامه ای که لحظات گفتگو را با اکشن و برخی از نکات ترسناک می آمیزد ، داستانی آسان برای پیگیری و درک در همه زمانها ، اما این هرگز به هیچ وجه برجسته نیست. اگرچه رسالت خود را که سرگرم کننده است ، کاملاً انجام می دهد.

تصور هنری که می خواهد انسان شود
در مورد تفسیر چیز چندانی برای گفتن ندارم ، من اد اسکرین را بیشتر از مایکا مونرو دوست داشتم که او را بیشتر برای عملکردش در Deadpool ، الکس که نام شخصیت این فیلم است ، در نقش او به عنوان یک دانشمند بیشتر می شناسم. کنترل کننده و دستکاری کننده ای که تا زمانی که به هدف خود برسند ، با عباراتی که به آنها تحمیل می کند و می توانند ترس و احترام بگذارند ، اهمیتی نمی دهند.

مایکا مونرو به عنوان جولیا نقشی را ایفا می کند که مرا قانع نمی کند ، من عذاب ، درد ، استرس یا ناتوانی را که او سعی می کند در بعضی از لحظه ها احساس کند ، احساس نمی کنم ، که همیشه به نظر می رسد از خودش اطمینان دارد و انگار میهمان خانه است ، به نظر می رسد او می داند که از ابتدا آن خانه را کاملاً ترک خواهد کرد ، اتفاقی که آن لحظات ناراحتی و عدم اطمینان را از بیننده دور می کند.

سرانجام ما Tau داریم ، بلکه صدای Tau است که در نسخه اصلی توسط گری اولدمن معروف است ، معروف به سیریوس بلک در هری پاتر یا جیمز گوردون در فیلم Dark Knight: Legend دوباره متولد شده است. و در نسخه اسپانیایی توسط Eugenio Roldán که به نظر من در هر دو نسخه بسیار محبوب است ، البته گری اولدمن قلاب بیشتری دارد ، بازیگر بسیار با استعدادی و شناخته شده است.

موسیقی که TAU دوست دارد
موسیقی متن فیلم توسط Bear McCreary ساخته شده است ، با قطعاتی که در لحظه های شدید فیلم عالی به نظر می رسد ، همچنین با موسیقی کلاسیک ترکیب می شود ، این مورد مورد علاقه هوش مصنوعی تاو است و همان چیزی است که خالق آن را قرار می دهد. الکس وقتی متوجه می شود که قلبش در حال مسابقه است ، انتخابی که بسیار خوب به نظر می رسد.

فقط یک NETFLIX دیگر
تاو یک فیلم لذت بخش از ابتدا تا انتهاست ، جای تعجب ندارد و همچنین سعی نمی کند باشد ، فقط یک مورد دیگر از پلتفرم Netflix که کار خود را انجام می دهد ، یعنی سرگرمی. اگر داستان علمی را دوست دارید و کار دیگری ندارید ، یا فقط می خواهید چیزی "جدید" ببینید ، تاو یک فیلم ایده آل برای آن لحظات است.

نتیجه گیری
تاو فیلمی است که سرگرم کننده است ، با یک فیلمنامه ساده اما شما را روی نیمکت نگه می دارد ، هرچند چیز قابل توجهی نیست.






:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: